Veřejné slyšení na téma "Poštovní služby pro stát, nebo pro společnost?"

11.09.2020

Ve čtvrtek 3.9.2020 proběhlo veřejné slyšení Senátu "Poštovní služby pro stát, nebo pro společnost?".

Mezi více jak třemi desítkami účastníků nechyběli kromě Jana Tecla a jeho hosta, vedoucí pošty v Chotěboři, paní Zdeny Křivské, ani představitelé České pošty. Na programu byla role státu a jeho požadavky na poštovní a doručovací společnosti, požadavky na Českou poštu ze strany samospráv a zaměstnanců, budoucnost elektronické státní správy - role a využití České pošty nebo služby pro stát poskytované Českou poštou.

Kromě témat, která byla na programu, se řečníci často vyjadřovali k nově zavedené provozní době poboček České pošty.

Opakovaně zaznělo, že pro uvědomění si potřeb obyvatel venkova je důležitá diskuse se starosty a organizacemi hájící zájmy venkova.

Na otázku, která rezonovala celým veřejným slyšením, pro koho jsou určeny poštovní služby, dal jasnou odpověď ředitel Divize státní poštovní služby Miroslav Štěpán: "Poštovní služby jsou tu pro klienta, neboli zákazníka."

Portfolio služeb má Česká pošta rozděleno do tří skupin. První a hlavní skupinu tvoří služby pro stát. Touto službou Česká pošta plní svou legislativní povinnost univerzální služby zabezpečování doručování dopisů, doporučených dopisů, poštovních poukázek. Druhou skupinou jsou služby státu poskytované prostřednictvím České pošty, jako jsou výplaty a doručování důchodů, služby Czech pointu, správa a provoz datových schránek. Poslední oblast tvoří služby komerční. Ty jsou zapotřebí a stát má zájem aby je Česká pošta provozovala, pro zabezpečení rozvoje venkova a dostupnosti např. balíkové služby nebo bankovních či pojišťovacích služeb.

"Za zákazníka považuju jak stát, tak společnost, tak toho občana," shrnul ve svém projevu Miroslav Štěpán.

Zdroj ZDE.

Přepis průběhu veřejného slyšení ZDE.